Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
App, internetbank och BankID
Händelser i livet
Om banken
Sparbanksstiftelsen Alingsås

Egenskaper som vi värdesätter

Sparbanken Alingsås vill ha öppna, enkla och engagerade medarbetare.

Samarbete, vill jobba i team och prestigelös

  • Gillar att samarbeta och se andra utvecklas

    Samverkar genom att främja och utveckla andras idéer.

  • Delar med sig

    Delar med sig av information och expertis för att uppnå önskade resultat.

  • Hittar sätt att kompromissa

    Identifierar kollegornas behov för att uppnå ”win-win” resultat.

Kundfokus och service

  • Fokus på kunden

    Prioriterar kundnöjdhet.

  • Ett genuint intresse för kunden

    Visar genuint intresse för våra kunder och deras frågeställningar

  • Problemlösare

     Hjälper till att lösa kunders problem på eget initiativ

  • Finns där för våra kunder

    Är synlig och lättillgänglig för kunderna.

Självledarskap och tar ansvar

  • Höga mål

    Gillar höga mål och jobbar hårt och uthålligt för att uppnå dem.
  • Är effektiv i vardagen

    Förändrar sitt beteende snabbt och effektivt för att uppnå mål, prioriterar i vardagen för att lösa problem. Tar prestigelöst emot hjälp av andra.
  • Uppmärksammar problem

    Uppmärksammar och tar tag i olösta problem.
  • Arbetar strukturerat

    Tar arbete och prestation på allvar; sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt.

  • Tar ansvar för sin egen utveckling

    Tar ansvar för sin egen utveckling för att nå det som yrkesrollen innebär, med stöttning och coachning från chef och kollegor.

Förändringsbenägen, vill lära dig nya saker och anpassningsbar

  • Har en positiv grundinställning

    Är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer.

  • Kan anpassa dig till nya situationer

    Förändrar snabbt sitt beteende för att anpassa sig till nya omständigheter.

  • Kan arbeta konstruktivt även under press

    Arbetar konstruktivt under press, stress och vid misslyckanden.

  • Påverkar sin omgivning och öppen för feedback

    Påverkar sin omgivning snarare än reagerar på den. Är öppen för coachning och feedback från chef och kollegor.

Kommunikativ, initiativtagande och kan förmedla budskap om banken

  • Trovärdig i kommunikationen

    Etablerar trovärdighet; tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi när du kommunicerar.

  • Är tydlig

    Uppträder med en självklarhet /beslutsamhet och vågar vara tydlig i kontakt med kund.

  • Är social

    Är socialt utåtagerande och vill förmedla budskap om banken.

Problemlösning

  • Bra på att analysera

    Analyserar situationer för att identifiera ologiska eller inkonsekventa lösningar och förutse problem.

  • Hittar lösningar

    Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem.

  • Ser helheten

    Ser till helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier.

  • Tar in ny kunskap

    Arbetar snabbt in ny kunskap och använder sin erfarenhet på ett flexibelt sätt.

Ambassadör

  • Är stolt över banken

    Känner en stolthet över banken och står för dess ideal.

  • Är övertygad om kraften i sparbanksidén

    Är övertygad om det positiva i sparbanksidén och vill berätta om den.

  • Vill representera banken

    Vill representera banken och aktivt främja bankens intresse. Har förståelse för att man är en representant och att det man säger och gör förknippas med banken.

  • Vill bidra till att göra avtryck

    Har ett brinnande intresse och vill vara med och göra avtryck i lokalsamhället. Ser banken som ”mer än bara ett jobb”