Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Klagomål

Banken har en strävan att alltid arbeta med förbättringar av bankens produkter och tjänster. En viktig del i det arbetet är att ta missnöjda kunders klagomål på största allvar. Vi har en särskild policy som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten av att aktivt lyssna på en missnöjd kund och snabbt och sakligt utreda vad som hänt. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med bankens motivering till detta.

Så här gör du:
Om du anser att ett fel blivit begånget är det enklast och snabbaste sättet att vända dig till ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel. Ofta behövs olika utredningar med framtagande av material och/eller vad som sagts i samtal med bankens personal. Kontoret har de bästa förutsättningarna att snabbt ta fram sådan utredning och lämna ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva till bankens Klagomålsansvarige med adress:

Sparbanken Alingsås AB
Klagomålsansvarig

Box 553
441 16 Alingsås

Beskriv vad du tycker blivit fel och vilket kontor du kontaktat i första hand.

Klagomålsansvarig på banken är Eleonor Nordkvist.

 

Missnöjd med bankens beslut
Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera bankens beslut kan du vända dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box174
101 23 STOCKHOLM
som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.
Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens webbplats.
 

 

Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.


Information
Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet. Skriv till:

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Klara Norra Kyrkogata 33
111 22 STOCKHOLM
eller telefon 08-24 30 85

 


Du kan också vända dig till den kommunala konsumentrådgivningen.
 

 

Stäng Skriv ut