Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här eller kontakta oss!

Ställ din fråga här

Öppettider

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

Penningtvätt- Därför måste banken ställa frågor

Mynt på ett papper

Vi på Sparbanken Alingsås arbetar aktivt med att skydda dina ekonomiska intressen. Vi måste enligt lag göra en bedömning av risken för att användas för penningtvätt. Det innebär att vi måste ha god kunskap om våra kunder och deras affärer. Det gäller både när vi inleder en ny affärsförbindelse och vid beställning av nya produkter eller tjänster hos redan befintliga kunder.

Penningtvättslagen har tillkommit för att skydda dig som kund och för att försvåra penningtvätt. Samtidigt gör dessa uppgifter det lättare för oss att ge dig ännu bättre och mer anpassad rådgivning framöver.

Under 2017 kommer vi att kontakta en stor andel kunder för att ta in kompletterande uppgifter. Vi hoppas på din förståelse.



Penningtvätt

  • Du som är ny kund i banken

  • Du som redan är kund i banken

  • Företagskunder

  • Har du kontanter?

Stäng Skriv ut