Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här eller kontakta oss!

Ställ din fråga här

Öppettider

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

Spärrservice

Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

Spärrservice: 08-411 10 11 (dygnet runt)
Från utlandet: +46 8 411 10 11 (dygnet runt)

Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Mer om spärr av kort


Byta kod

Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer. 

Säkerhetsdosa

Ring Kundcenter Privat eller kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan..

Personlig service/självbetjäning

Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).

Mobilt BankID

Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen under inställningar. Klicka på BankID med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.


Spärr av Säkerhetsdosa, BankID eller kod(er)


Om du förlorat din Säkerhetsdosa eller ditt BankID , ring till banken och spärra :

Telefonbanken: Kl 07-23: 0771- 22 11 22
Digital support: Kl 07-23: 0771-97 75 12
Spärrservice: Kl 23-07: 08-411 10 11

Om du misstänker att din kod(till dosan, till ditt BankID, till Personlig kod, till telefonbanken) blivit känd av obehörig person, byt snarast din kod eller spärra tjänsten hos banken enligt ovan. Även ditt bankkontor hjälper dig gärna.

 

 

 

Sparbanken Alingsås AB har ett nära samarbete med Swedbank AB.
Allt de erbjuder, erbjuder också vi.
 

Mer information

Tips!

SmartphoneSpara spärrnumren i din telefon så har du dem alltid till hands.

Stäng Skriv ut