Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Kostnadsfri hjälp i din hemförsäkring med Näthjälpen

  • Vid mobbning eller kränkningar på nätet
  • Rådgivning och konkret hjälp
  • Ingår i alla hemförsäkringar utan extra kostnad

Vad gör du om du eller ditt barn blir kränkt, mobbad eller uthängd på nätet? Med Näthjälpen som ingår i Hem- och Villahem kan du få hjälp med den här typen av kränkningar som sker på nätet av erfarna experter. Du kan även få råd om hur man kan anpassa sina inställningar på internet och i sociala medier.

Hur kan Näthjälpen hjälpa dig?

Näthjälpen ger dig råd och vägledning kring internetanvändning, barn och internet, säkerhetsinställningar och användarvillkor på kända webbplatser. Du får också information om vilka regler som gäller för material som delas online samt hur dina profiler kan avlägsnas eller döljas.

 

Du får hjälp med att själv ta bort oönskat material från internet. I vissa fall är det lämpligast att cxLoyalty tar hand om processen. Då har du möjlighet att överlåta till dem att ta bort oönskat material. I sådana fall håller cxLoyalty dig uppdaterad under hela processen.

Kontakta Näthjälpen

Hör av dig för att få rådgivning eller om du eller någon i din familj drabbats av till exempel:

  • Oönskade eller kränkande bilder, videoklipp, kommentarer eller hot
  • Mobbningsrelaterat eller annat trakasserande innehåll
  • Falska profiler och hackade användarkonton samt e-postkonton
  • Avindexering i sökresultat och information på internet

 

Kontakta Näthjälpen på telefon 0770-45 60 24 dygnet runt, året om för att få råd och stöd. Kvalificerade handläggare finns på plats varje måndag till fredag klockan 09.00-17.00.